Egy rubelért adta el, százmilliárdért kaphatná vissza orosz gyárát a Renault
A franciák második leganyobb piaca volt Oroszország, és a togliatti gyár most is ontja magából a Ladákat, csak már nem Renault-tulajdonként.
A franciák második leganyobb piaca volt Oroszország, és a togliatti gyár most is ontja magából a Ladákat, csak már nem Renault-tulajdonként.
A jövőben csak orosz márkákat vehetnek, meg néhány kiválasztott kínai modellt.
Követik a többi nagy autóipari céget, amelyeknek gyártási egységeik is voltak az országban, ahol nem csak az ellátás, de a kereslet is összeomlott mára.
Az oroszoknak átadott moszkvai Renault-gyárban készülnek majd.
Nem csak szankciók, de a helyi piac összeomlása is szerepet játszik abban, hogy eladnák a gyártási kapacitásukat.
Követték a csoporttárs Renault-t, amely már korábban kiszállt.
A Fiat például összesen egy darab autót adott el szeptemberben.
Az Aurus nevű márkát anno kifejezetten az elnök kérésére hozták létre. A négy éve létező gyártó most piacra dobta újdonságát: egy hatalmas szabadidő-autót.
Újabb nem várt fejleményt hozhat az oroszok elszigetelődése a világtól.
Megkezdődött a Vlagyimir Putyin orosz elnök által népszerűsített Aurus Szenat luxusszedán sorozatgyártása a tatárföldi Jelabugában, az orosz Sollers csoport és az amerikai Ford vegyesvállalatának gyárában.
Elon Musk beszélt arról, hogy közel állnak az oroszországi forgalmazáshoz és a helyi gyártás lehetősége is felmerülhet.
A Lada Vesta jelenleg több formában is elérhető: szedán, kombi, és a Cross-verzió révén, egy emelt hasmagasságú modellként is. Nem lenne belőle rossz egy olcsó, platós változat sem.
Plusz és mínusz ötven fokban is kiválóan teljesít, és akár luxuskivitelben is lehet rendelni.
Nem teljesen olyan, mint Vlagyimir Vlagyimirovicsé, de azért ezzel is odébb lehet állni.